خانه / انتشارات کتاب ارج / معرفی کتاب چهارراه به همراه لینک‌های خرید و سفارش نسخه‌های چاپی، الکترونیک و صوتی آن

معرفی کتاب چهارراه به همراه لینک‌های خرید و سفارش نسخه‌های چاپی، الکترونیک و صوتی آن

کتاب چهارراه، رمانی است که رخ فیلمنامه برتن کرده است و روایتگر داستان مردی است که تلفنی به او خبر می‌دهند که پسرش در ساعت ۱۰ صبح در چهارراه سروش تصادف خواهد کرد و خواهد مرد.صادقی که بر اساس نشانه‌هایی به درستی سخن کسی که تلفن زده، اطمینان حاصل کرده است به شتاب به سوی چهارراه می‌رود تا مانع تصادف شود. همزمان به صادقی ماموریت می‌دهند به مجتمعی که در آن بمب‌گذاری شده است برود و بمب را خنثی کند اما صادقی ترجیح می‌دهد، جان پسرش را نجات دهد اما….

داستان چهارراه  در تهران سال ۱۳۸۵ می‌گذرد و در زمرة فیلمنامه‌های معناگرا است.

رمان/فیلمنامه چهارراه را که انتشارات کتاب ارج در ۱۸۰ صفحه با طرح جلدی زیبا از علیرضا حمیدی با قیمت ۱۰۰ هزارتومان در قطع رقعی به چاپ رسانده است، به صورت نسخة چاپی هم‌اکنون توسط ناشر با شمارة تماس ۰۹۱۲۵۲۱۹۱۶۷ و همچنین در سایت‌های دیجیکالا برای فروش ارائه شده است. در ادامه لینک‌های خرید نسخه‌های چاپی، الکترونیک و صوتی کتاب چهارراه قرار داده شده است:

 لینک خرید کتاب الکترونیک چهارراه در فیدیبو
 لینک خرید کتاب چهارراه در دیجیکالا

در مقدمه این کتاب آمده است:

داستان چهارراه، کمی پیش از انتشار فراخوان جشنوارة فیلمنامه‌نویسی پلیس در ذهنم شکل گرفته بود و شرکت در این جشنواره انگیزه خوبی بود تا به سرعت نگارش فیلمنامه را آغاز کنم. ساختار پیچیدة داستان، دقت بسیاری می‌طلبید لذا نگارش این فیلمنامه برای من بیشتر شبیه طراحی ساختمانی بزرگ و تودرتو بود و هنگام نگارش، احساس مهندس معماری داشتم که باید تمام جوانب کار را با دقت بسنجد وگرنه ساختمان فرومی‌ریزد. روزهای نگارش، در خلوت اتاق کارم، بسیار خاطره‌انگیز و خوشایند بود، یادش بخیر.

نکتة دیگر شباهت ساختاری این فیلمنامه با فیلم‌های مشابه ایرانی و خارجی است، در پیشگاه خداوند سوگند یاد می‌کنم این داستان به تمامی ساخته و پرداختة ذهن من است و در نگارش کل و جزء آن به هیچ داستان، فیلمنامه و فیلمی نظر نداشته‌ام. اگرچه بعد از نگارش این فیلمنامه، دو فیلم ایرانی با موضوع مشابه یعنی بازی با زمان ساخته شد و چند فیلم آمریکایی قبل و بعد از نگارش این فیلمنامه ساخته شده بود و ساخته شد زیرا برخی موضوعات در داستان و شعر ممکن است در یک زمان در ذهن چند نفر شکل بگیرد که در دنیای هنر، امری طبیعی است.

در پایان، گفتنی است این فیلمنامه در بانک فیلمنامة خانه سینما ثبت شده است لذا ساختن فیلم بر اساس آن منوط به توافق و قرارداد با نگارنده و انتشارات کتاب ارج است.

محمدحسن ارجمندی

۳۱شهریور۱۴۰۱

درباره‌ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *