خانه / کتاب‌هایش / آمادة چاپ / بخشی از کتاب خدا و رایانه : شبکه اینترنت رایانة هستی

بخشی از کتاب خدا و رایانه : شبکه اینترنت رایانة هستی

شبکه اینترنت رایانة هستی

*همة چیز در خدمت اجرا:

کاربر یگانة هستی، رایانه، قوانین، برنامه‌ها و تمام امکانات هستی را تنها برای یک منظور و آن، اجرای با کیفیت فایل‌های انسانی طراحی‌کرده و تمام زمینه‌ها را برای رسیدن به این منظور فراهم‌ آورده‌ ‌است تا فایل‌های انسانی از هر مسیری که گمان می‌کنند آنها را به این مقصود رهنمون می‌سازد، بهره ببرند.

کاربر یگانة هستی این امکان را به منظور آزاد گذاشتن فایل‌های انسانی برای انتخاب مسیر اجرا، درک حقیقت اختیار و همچنین برای آن که فایل‌های انسانی پس از پایان اجرا-به گاه حسابرسی- مدعی نشوند که امکانی را برای افرایش کیفیت خواسته‌اند و در اختیارشان قرار نگرفته ‌است، فراهم آورده ‌است.

* ساختمان اجرا

اگر نرم‌افزار اجرایی فایل‌های انسانی را به ساختمانی بزرگ با اتاق‌های بسیار تشبیه کنیم، فایل‌های انسانی، رهگذران و ساکنان این ساختما‌ن‌اند که با بخش‌های زیر در این ساختمان مواجه‌اند:

* در‌های ساختمان : این ساختمان یک در ورودی و یک در خروجی دارد. در ورودی برای ورود فایل‌های تازه‌وارد و در خروجی برای خارج شدن فایل‌هایی است که زمان اجرای آنها در این ساختمان به پایان رسیده‌است و باید ساختمان را ترک کنند.

* زمان‌سنج اجرا : هر فایل‌انسانی، زمان‌سنجی مخصوص دارد که زمان مشخصی روی آن ثبت شده‌ است. این زمان‌سنج کنار در ساختمان قرار دارد که به محض ورود به کار می‌افتد و شمارش معکوس آن آغاز می‌شود. با صفر شدن زمان‌سنج، مدت اجرای فایل‌انسانی و حضورش در ساختمان به پایان می‌رسد و فایل‌ مورد نظر از ساختمان خارج می‌شود. هر فایل، زمان مشخصی دارد که در آگاهی هیچ کس جز کاربر رایانة هستی نیست. در واقع اوست که این زمان را تعیین می‌کند، از آن می‌کاهد یا به آن می‌افزاید و این کاستن و افزودن، بسته به عملکرد فایل‌انسانی و به ارادة کاربر رایانة هستی تغییر می‌کند.

* اتاق اجرا : برای هر فایل‌انسانی، از قبل اتاقی در نظر گرفته شده‌است که به محض ورود به این اتاق راهنمایی می‌شود. تمام امکانات لازم برای اجرا در این اتاق قرار دارد. یکی از این امکانات، اتصال به شبکة‌ کیهانی است. تمام اتاق‌های این ساختمان به این شبکه وصل است و هر فایل‌‌انسانی شناسة کاربری ویژه‌ای دارد که مدیر شبکة کیهانی(کاربررایانة هستی) با این شناسه می‌تواند ردپای هر فایل در شبکه را جستجو کند.

فایل‌های انسانی در هر لحظه به شبکه کیهانی وصل‌اند، صدای آن‌ها شنیده‌ و تصویر آن‌ها دیده می‌شود.

God And Computer
mohammad hasan arjmandi

درباره‌ی admin

حتما ببینید

جلدهای ۵ تا ۸ کتاب گویای پله‌های آسمان در فیدیبو منتشر شد

 در پی توافق انتشارات کتاب ارج با سایت فیدیبو برای انتشار سریالی کتاب گویای پله‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *