خانه / فیلم‌هایش / فیلم‌های کوتاه داستانی / احساس مشترک / کارنامه حضور فیلم‌های «نامه‌ای به آسمان» و «احساس مشترک» در جشنواره‌های خارجی فیلم کوتاه تا سال۲۰۲۳

کارنامه حضور فیلم‌های «نامه‌ای به آسمان» و «احساس مشترک» در جشنواره‌های خارجی فیلم کوتاه تا سال۲۰۲۳

بیش از یک دهه است از سایت وزین Filmfreeway برای شرکت دادن فیلم‌هایم در جشنواره‌های بین‌المللی بهره برده‌ام. این سایت پل ارتباطی فیلمسازان و جشنواره‌های فیلم است به این ترتیب که جشنواره‌ها، شرایط و مهلت‌های خود را در این سایت تعریف می‌کنند و فیلمسازان، مشخصات و فایل فیلم خود را با ایجاد فضای شخصی(اکانت) بارگزاری می‌کنند.

امروز می‌خواهم کارنامة حضور دو فیلم کوتاه «احساس مشترک» و «نامه‌ای به آسمان» در جشنواره‌های خارجی را به استناد سایت بررسی کنیم. تصویر زیر از کارنامه حضور این فیلم‌ها در جشنواره‌های فیلم خارجی است که در ادامه به توضیح مفاد آن خواهم پرداخت.

کارنامه حضور بین‌المللی فیلم کوتاه «احساس مشترک»

فیلم کوتاه احساس مشترک به نویسندگی و کارگردانی محمد حسن ارجمندی تا سال ۲۰۲۳ به ۲۰ جشنواره خارجی راه یافته و در سینماهای این جشنواره‌ها به نمایش درآمده است و تقریبا مردمان پنج قارة جهان این فیلم را در جشنواره‌هایی که در کشورهای این قاره‌ها برگزار شده، تماشا کرده‌اند. از این میان در چهار جشنواره به مرحلة نیمه‌نهایی و در ۴ جشنواره به مرحله نهایی راه یافته است به عبارت دیگر در ۴ جشنواره نامزد بهترین فیلم کوتاه شده است. نکته قابل توجه و تامل این که درخواست شرکت این فیلم در ۵۹۸ جشنواره پذیرفته نشده است به عبارت دیگر موفقیت با پشتکار ممکن است. این فیلم از ۵۹۸ جشنواره جواب «نه» گرفته است اما هیچگاه اشتیاق شرکت در جشنواره‌های خارجی را از دست نداده است. پس کسی که برای رسیدن به هدف مصمم است هیچ وقت تعداد دست‌اندازهای جاده را نمی‌شمرد و با ناامیدی بیگانه است.

کارنامه حضور بین‌المللی فیلم کوتاه «نامه‌ای به آسمان»

فیلم کوتاه نامه‌ای به آسمان به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمد حسن ارجمندی تا سال ۲۰۲۳ به ۱۵ جشنواره خارجی راه یافته و در سینماهای این جشنواره‌ها به نمایش درآمده است و مردمان کشورهای دور و نزدیک آن را تماشا کرده‌اند. از این میان در ۳ جشنواره به مرحلة نیمه‌نهایی و در ۳ جشنواره به مرحله نهایی راه یافته است به عبارت دیگر در ۳ جشنواره نامزد بهترین فیلم کوتاه شده است. نکته قابل توجه و تامل این که درخواست شرکت این فیلم در ۵۹۸ جشنواره پذیرفته نشده است به عبارت دیگر موفقیت با پشتکار ممکن است. این فیلم از ۶۲۷ جشنواره جواب «نه» گرفته است که این پاسخ نه هیچ خللی در عزم من برای شرکت در جشنواره‌های بین‌المللی ایجاد نکرده است.

درباره‌ی admin

حتما ببینید

اولین راهیابی مستند طبیعت‌نگار در جشنواره‌های بین المللی

مستند طبیعت‌نگار، به کارگردانی محمد حسن ارجمندی در اولین حضور بین‌المللی خود به جشنواره    Lift-Off …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *