خانه / انتشارات کتاب ارج / نشر صوتی کتاب ارج منتشر کرد: کتاب گویای غزل ایتالیایی

نشر صوتی کتاب ارج منتشر کرد: کتاب گویای غزل ایتالیایی

کتاب گویای غزل ایتالیایی(اقرارها)

سروده و صدای محمد حسن ارجمندی

محصول مشترکی از انتشارات کتاب ارج و نشر صوتی کتاب ارج

تهیه و تنظیم آلبوم: محمد حسن ارجمندی

طراح کاور سی دی و آلبوم: علیرضا حمیدی

لینک خرید کتاب گویای غزل ایتالیایی در فیدیبو
لینک خرید کتاب گویای غزل ایتالیایی در بیپ تونز
لینک خرید کتاب صوتی غزل ایتالیایی از سایت نوار

 کتاب گویای غزل ایتالیایی، کتاب صوتی دفتر غزل اقرارها سرودة محمد حسن ارجمندی است که انتشارات کتاب ارج و نشر صوتی کتاب ارج این کتاب‌ها را به چاپ رسانده‌اند. نسخة چاپی این اثر با عنوان اقرارها در بهار ۱۴۰۰ منتشر شد و اکنون در آغازین روزهای پاییز۱۴۰۰ نسخة گویای این اثر با صدای شاعر مجوز گرفته و منتشر شده است. گفتنی است این آلبوم دربردارندة ۵۰ تراک با موسیقی‌های برگزیدة استاد فقید انیو موریکونه است.

محمد حسن ارجمندی در مقدمة کتاب گویای غزل ایتالیایی با اشاره به دلبستگی‌ زیادش به آثار موسیقیدان بزرگ ایتالیایی «انیو موریکونه» که ریشه در کودکی او دارد، او این کتاب را به استاد موریکونه تقدیم کرده و  چنین گفته است:

 اسم این کتاب گویا را به یاد استاد فقید موریکونه، غزل ایتالیایی نهادم که پیوندی باشد بین غزل فارسی و موسیقی‌های ایتالیایی او. موسیقی زمینة تمام تراک‌های این کتاب گویا از آثار استاد موریکونه و آغازین آن موسیقی متن سریال مارکوپولو است همان که غزل اقرارها را بر بستر آن خواندم. موسیقی‌های موریکونه سرشار از احساس است. احساسی که تو را از زمین جدا و آسمانی‌ات می‌کند. یکی دیگر از دلایل انتخاب آثار استاد موریکونه برای زمینة خوانش‌های کتاب گویا غزل ایتالیایی علاوه بر عرض اردات به ساحت این استاد و تشکری هرچند اندک به خاطر لذت‌های شنیداری که در تمام این‌سال‌ها در من برانگیخت، نزدیکی حال و هوای موسیقی‌های او با موسیقی ایرانی است. ایتالیایی‌ها شباهت‌ها و قرابت‌های بسیاری با ما ایرانی‌ها دارند از رنگبندی پرچم‌هایمان گرفته تا رنگ‌بندی چهره‌ها و احساسی بودن مردمانمان. شاید این اثر پیوندی باشد بین ادبیات ایران و موسیقی ایتالیا. پس درود بر ایران و درود بر ایتالیا. 

در ادامه موسیقی سریال مارکوپولو و فیلم زن ناشناخته و تراک نخست آلبوم غزل ایتالیایی را می‌شنوید. 

موسیقی متن سریال مارکوپولو اثر انیو موریکونه

 

موسیقی متن زن ناشناخته اثر استاد موریکونه

 

اولین تراک آلبوم غزل ایتالیایی، خوانش غزل اقرارها بر موسیقی سریال مارکوپولو

 برای خواندن مصاحبه‌ با استاد موریکونه کلیک کنید

درباره‌ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *